Listing 1 - 10 of 219 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
ADHD. --- Orthopedagogics --- zelfsturing --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- zelfhulp --- #KVHB:ADHD --- ADHD --- Kinderen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Zelfhulpgids voor volwassenen met een aandachtsstoornis. Wat is de grootste uitdaging voor volwassenen met ADHD? De dagelijkse chaos verminderen, orde op zaken stellen, de boel regelen, prioriteiten stellen. De nieuwe, sterk uitgebreide editie van dit practische boek leert je de strategieën om je leven beter te organiseren en je stress te verminderen. Hoe ga je om met afleidingen? hoe krijg je je financiën op orde? hoe organiseer je je leven efficiënter? hoe maak je de juiste keuzes op internet en sociale media?
ADHD --- 616.2 --- Orthopedagogics --- Psychiatry --- orthopedagogiek --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- ADHD.
Choose an application
DEEL I WAT WE WETEN OVER DE STOORNIS ADHD 1 Kenmerken van ADHD 2 Bijkomende stoornissen 3 Oorzaken van ADHD 4 Gevolgen van ADHD DEEL II HEEFT MIJN KIND ADHD? 1 Signalering 2 Diagnose DEEL III ADHD IN HET GEZIN 1 Omgaan met de stoornis 2 Omgaan met het kind DEEL IV MEDICATIE BIJ ADHD 1 Wat kan medicatie doen? 68 2 Psychostimulantia 3 Antidepressiva 4 Anti-hogebloeddrukmedicijnen 5 Antipsychotica (neuroleptica) 6 Andere medicatie 7 Alternatieve behandeling DEEL V WERKEN AAN NIEUW, BETER GEDRAG 1 Gedragstherapie 2 De familie Van Dalen zoekt naar antwoorden DEEL VI ADHD OP SCHOOL 1 ADHD-kenmerken en school 2 Ouder en school 3 ADHD in de klas Bijlagen
ADHD --- ADHD. --- Geneesmiddelen. --- Orthopedagogics --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- #KVHB:ADHD --- 469 --- gedragstherapie --- geneesmiddelen --- gezin --- neuroleptica --- school --- 606.4 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD) --- psychiatrie --- 376.41 --- Diagnostiek --- Gedragstherapie --- Geneesmiddelen --- Kenmerken --- Oorzaken --- Scholen
Choose an application
Dit boek doet verslag van de resultaten van een praktijkstudie van het Landelijk Centrum Onderwijs & Jeugdzorg (LCOJ) naar veelbelovende initiatieven die de zorgverlening voor kinderen met ADHD, hun ouders en leerkrachten in het basisonderwijs beogen te verbeteren. Speciale aandacht gaat daarbij uit naar regionale samenwerking tussen het onderwijs, de gezondheidszorg en de jeugdzorg. Er wordt ingegaan op de achtergrond en doelstellingen van het project en de geselecteerde initiatieven in de regio's Rotterdam, Maastricht, Delft en Lelystad. (Bron: covertekst)
Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- aanwinstenlijst december 05 --- 670 Gezondheid --- 464 --- ADHD --- 050929.jpg --- ADHD: kinderen
Choose an application
Volwassenen met een aandachtstekortstoornis met hyperactiviteit (ADHD) ervaren problemen in timemanagement, planning en organisatie die met medicatie alleen niet verholpen worden. Tegemoet komend aan een grote behoefte in het klinisch werkveld, beschrijft dit boek (handleiding en werkboek) een wetenschappelijk verantwoorde methode om volwassenen met ADHD deze cruciale executieve functies te leren verbeteren. Toonaangevend onderzoeker-clinicus Mary Solanto beschrijft effectieve cognitief-gedragstherapeutische strategieën die volwassenen met ADHD in staat stellen om meer georganiseerd en productief te leven. Na een algemene beschrijving over ADHD in de volwassenheid, bespreekt de auteur in dit boek therapeutische hindernissen en oplossingen. Vervolgens worden de 12 groepssessies die ook aangepast kunnen worden voor individuele therapie één na één uitgewerkt. Deze Nederlandstalige vertaling en bewerking maakt de weg vrij voor een kwaliteitsvolle toepassing van deze behandelmethode in een Vlaamse of Nederlandse context. Geschreven in een erg toegankelijke stijl, biedt de handleiding waardevolle handvatten voor psychiaters, klinisch psychologen, counselors, maatschappelijk assistenten en sociaal verpleegkundigen. Volwassenen met ADHD vinden op hun beurt notities en opdrachten terug in het bijhorend werkboek die hen helpen nieuwe vaardigheden in te oefenen en te beheersen. Oorspronkelijke titel: Cognitive-Behavioral therapy for adults with ADHD (Guilford Press, 2011) Met Woord vooraf door Saskia Van der Oord. Mary V. Solanto is Associate Professor of Psychiatry en directeur van het ADHD Center binnen de dienst Kinder- en Adolscentenpsychiatrie van de Mount Sinai School of Medicine in New York. Dr. Solanto heeft uitgebreide ervaring met volwassenen en kinderen met ADHD. Steven Stes is psychiater-psychotherapeut in het UPC KU Leuven, campus Kortenberg, en in Code Lessius. Dieter Baeyens is coördinator van het team Gedrags- en Ontwikkelingsstoornissen binnen Code Lessius en geassocieerd docent aan KU Leuven. Gil Borms is psychologe-psychotherapeute in het UPC KU Leuven, campus Kortenberg, en in het centrum ZitStil. Lotte Van Dyck is medewerker binnen het team Gedrags- en Ontwikkelingstoornissen binnen Code Lessius en lector aan Lessius Antwerpen. (flaptekst)
#KVHB:ADHD --- #KVHB:Cognitieve gedragstherapie --- ADHD --- volwassenen --- gedragstherapie --- cognitieve therapie --- Gedragstherapie --- Psychiatry --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder)
Choose an application
464 --- ADHD --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 469 --- dummies --- kinderen met leerproblemen --- Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD) --- Orthopedagogics --- Psychiatry --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder)
Choose an application
Wat echt werkt bij kinderen met ADHD is een praktische gids waarin je ontdekt wat ADHD precies is, wat de belangrijkste tien behoeftenvan deze kinderen zijn en hoe je ze kunt herkennen in hun soms lastige gedrag. Het boek biedt concrete tools en eenvoudigestrategieën aan, zodat je als (groot)ouder, leerkracht, therapeut of (bege)leider anders kunt leren omgaan met dat gedrag.Als je de specifieke eigenschappen, beperkingen en behoeften van een kind met ADHD beter leert kennen, zie je hun gedrag ineen ander daglicht. Hierdoor kun je het kind beter snappen, je verwachtingen bijstellen, meer begrip opbrengen voor als hetmoeilijk gaat en gerichter strategieën inzetten om de struikelblokken te omzeilen en aan te pakken. Deze kinderen kunnen dan(opnieuw) een fijne relatie ontwikkelen met zichzelf, met jou en met andere belangrijke mensen in hun leven.Bron: uitgever
Educational psychology --- Personality development --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- ADHD --- kinderen --- Kind --- ADHD ; kinderen --- Gedrag --- Gedragsstoornis --- Ouders --- Onderwijs --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder)
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 219 | << page >> |
Sort by
|